Pas de biographie disponible.

Compositeur Musique additionelle Librettiste Parolier Metteur en scène Chorégraphe Producteur création Producteur version



Version 1

Hove (1993-04-Cottesloe Theatre-NT-London)

Type de série: Original
Théâtre: National Theatre (Londres - Angleterre)
Salle : Dorfman Theatre
Durée :
Nombre : 4 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : Wednesday 28 April 1993
Dernière : Saturday 01 May 1993
Mise en scène : David Farr
Chorégraphie :
Producteur :
Commentaires : Dans le cadre de "SPRINGBOARDS - WORK FROM STUDIO THEATRES"

Version 2

Un Inspector (The) (2005-06-Olivier Theatre-NT-London)

Type de série: Original
Théâtre: National Theatre (Londres - Angleterre)
Salle : Olivier Theatre
Durée : 3 mois 3 semaines
Nombre : 51 représentations
Première Preview : Tuesday 07 June 2005
Première : Thursday 16 June 2005
Dernière : Wednesday 05 October 2005
Mise en scène : David Farr
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Michael Sheen ( Carson, the UN Inspector), David Ryall (Justice), Mark Arends, Geoffrey Beevers, Elizabeth Bell, Kate Best, Sam Cox, Michelle Dockery, Nick Fletcher, Michael Gould, Daisy Haggard, Geraldine James, Mark Leadbetter, Penelope McGhie, Jonathan McGuinness, David Ryall, Justin Salinger, Nicolas Tennant and Tony Turner.
Presse : NICK CURTIS for THE EVENING STANDARD says, "Never quite clever or funny enough.....Farr's production has good supporting performances, deals with the dual-language problem with admirable simplicity, and has a sting in its tail. But I'm not sure, for all its sly contemporary references, that it has any more to say to us than Gogol's original." MICHAEL BILLINGTON for THE GUARDIAN says, "There are also good things in Farr's production: not least Ti Green's set filled with a baroque imperialist nostalgia. But Farr's play veers awkwardly between a paraphrase of Gogol's original and a satire on east European capitalist chaos. In the end, it feels neither one thing nor the other and leaves one hungrily waiting for Gogol." IAN JOHNS for THE TIMES says, "Sheen is superb as a self-aggrandising fantasist...But the play often drifts between riffing on Gogol and satirising post-Soviet capitalism and dilutes each’s social sting."